Een reeks gebaseerd op de studie van het visualisatie proces van het menselijk oog. Anderzijds zijn het oefeningen in compositie, kleur, snijvlak tussen abstractie en figuratie, eventueel ook het raakvlak tussen fotografie en plastische beeldvorming.

backlight

(2009)

Een reeks gebaseerd op de studie van het visualisatie proces van het menselijk oog. Anderzijds zijn het oefeningen in compositie, kleur, snijvlak tussen abstractie en figuratie, eventueel ook het raakvlak tussen fotografie en plastische beeldvorming.

Deze reeks zie ik als een vervolg op de 'Statues'. Beide reeksen kunnen echter naast elkaar bestaan. In deze reeks tracht ik, soms door minimale manipulaties, het abstracte, repetitieve, artificiele karakter vd ons omringende werkelijkheid in beeld te brengen.

Abstract Nature

(2008 - 2009)

Deze reeks zie ik als een vervolg op de 'Statues'. Beide reeksen kunnen echter naast elkaar bestaan. In deze reeks tracht ik, soms door minimale manipulaties, het abstracte, repetitieve, artificiele karakter vd ons omringende werkelijkheid in beeld te brengen.

Geselecteerde JPEG beelden worden naar RAW geconverteerd. RAW beelden bevatten in feite geen beeld, enkel digitale gegevens. Door de beelden terug naar JPEG formaat te zetten,maak ik zelf nieuwe, ongeordende,verstoorde info zichtbaar. De titel 'RAWS' kan je in het beste geval uitspreken als een verbasterd 'RUIS' .

Raws

(2010)

Geselecteerde JPEG beelden worden naar RAW geconverteerd. RAW beelden bevatten in feite geen beeld, enkel digitale gegevens. Door de beelden terug naar JPEG formaat te zetten,maak ik zelf nieuwe, ongeordende,verstoorde info zichtbaar. De titel 'RAWS' kan je in het beste geval uitspreken als een verbasterd 'RUIS' .

Door muren te fotograferen, probeer ik een minimaal inzicht te verwerven in de al dan niet objectiverende eigenschappen van de fotografie. Ik zie muren (vooral interieur) als de grootste ons omringende 'Beelden'.

Statues

(2008)

Door muren te fotograferen, probeer ik een minimaal inzicht te verwerven in de al dan niet objectiverende eigenschappen van de fotografie. Ik zie muren (vooral interieur) als de grootste ons omringende 'Beelden'.

Ik neem telkens een foto van hetzelfde materiaal(aluminium). Dit materiaal kan in feite niet objectief worden gefotografeerd, gezien de glanzende textuur van het materiaal. Elke foto levert dus een subjectief beeld van dit voorwerp op. Het object zelf wordt eveneens gepresenteerd als fotobeeld.

Aluminium

(2008)

Ik neem telkens een foto van hetzelfde materiaal(aluminium). Dit materiaal kan in feite niet objectief worden gefotografeerd, gezien de glanzende textuur van het materiaal. Elke foto levert dus een subjectief beeld van dit voorwerp op. Het object zelf wordt eveneens gepresenteerd als fotobeeld.

Onderzoek naar de aantrekkingskracht van fotobeelden.

décors

(2007 - 2008)

Onderzoek naar de aantrekkingskracht van fotobeelden.